Logo Squash Bond Nederland

SquashLife jaaroverzicht 2011: Squash Bond Nederland

Net als de afgelopen jaren was 2011 weer een jaar waar er op squashgebied genoeg gebeurde. Zo ook bij Squash Bond Nederland (SBN).

Hoewel de squashbond in 2011 de dameseredivisie ‘moest’ schrappen, kwam SBN dit jaar veelvuldig positief in het nieuws. Naast de gebruikelijke jaarlijks terugkerende activiteiten en uiteraard het WK, met naast de strijd om de wereldtitels ook de organisatie van het WSF Congres, de algemene ledenvergadering van de Wereld Squash Federatie (WSF) en de World Squash Awards, vielen daarbij vooral de samenwerkingen met Euregio Squash en de Nederlandse Tafeltennisbond (NTTB) op.

Vanaf het competitieseizoen 2011-2012 hebben alle deelnemers aan de Euregio competitie een bondsnummer gekregen, voor zover men dat nog niet had, en tellen alle wedstrijden van de Euregio-competitie daardoor mee voor de nationale ranglijst. Dit terwijl de opzet van de Euregio competitie en de regionale competitie van de SBN qua structuur en organisatie niet zijn veranderd.

In het jaar 2011 had SBN nog meer te vieren. Samen met de NTTB werden ze door de Werkgevers Organisatie in de Sport (WOS) uitgeroepen tot beste sportwerkgever, een mooie erkenning en beloning voor de succesvolle samenwerking die beide bonden in 2010 zijn aangegaan. Door externe partijen wordt het gezamenlijke kantoor van SBN en NTTB als voorbeeld in de sport gezien en dat zegt dus iets over de kwaliteit van het gezamenlijke bondsbureau in Zoetermeer. Andere genomineerden voor de prestigieuze prijs waren de KNVB afdeling betaald voetbal, het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB), Sportbonden Huis van de Sport Nieuwegein en Sportief Capelle a/d IJssel.

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Plaats nu als eerste je reactie.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te kunnen laten.

Nog geen account?