Squashen aan het einde van het seizoen

Squashen aan het einde van het seizoen

In deze tijd, aan het eind van het seizoen zijn squashspelers opzoek naar andere fysieke sporten. Het seizoen is bijna afgelopen en de zomer competitie staat op het punt van beginnen.

Ik zie het vaak met spelers op mijn eigen club hier in Aberdeenshire. Spelers die zo hard hebben getraind in het hele seizoen om hun squash en fysieke niveau te verbeteren. Aan het eind van het seizoen leggen deze spelers hun racket in de kast voor een tijdje. Ze zijn eindelijk blij met hun resultaten ze hebben veel tijd er in gestoken en stoppen in de zomer perioden. Ik begrijp dat er soms verandering moet zijn en dat je soms moet genieten van bijvoorbeeld andere sporten, maar je hebt zo hard gewerkt en nu gooi je al dat harde werk weg. Om het weer op te pakken moet je weer keihard werken en dat is bijna onmogelijk.

Wat kan je hier aan doen? Ik raad je aan om in eerste instantie je squash en fitheid op pijl te houden. Even stoppen met squash is geen probleem. Een periode rust kan je altijd wel gebruiken, maar zorg er wel voor dat je altijd fit blijft. Een trainingsprogramma volgen in de zomer is altijd goed. Als je dit doet moet je zorgen dat je voor de start van het seizoen helemaal top fit bent om het seizoen te starten. Fitheid verliezen omdat je niet gemotiveerd bent, wie wilt hard werken maar niet fit genoeg zijn om de oefening af te maken. Het is geen positief ervaring.

Wat ook belangrijk kan zijn in de zomer maanden is om voor de fun te spelen. Speel een relaxed potje squash en heb een gezellige training. In deze tijd van het jaar is het volgens mij belangrijk om rustig te trainen, dit omdat het ook belangrijk is om te herstelen van het zware seizoen. Na een aantal weken zal je je veel beter voelen. Na wat rustige training en verschillende krachtoefeningen kan je je gaan focussen op de voorbereiding van volgend seizoen.

Dus na deze weken voel je je sterk en realiseer je dat het fijn is om soms rust te houden in de zomer. Probeer in de zomer fit te blijven. Dit is belangrijk voor de voorbereiding voor volgend seizoen. Je rust perioden kan 2, 4 of 8 weken zijn. Succes!

Peter Nicol

cialis geweldige seks Kun je een zaadlozingviagra erectiepillen-bestellen.net check deze link hier nu zonder-recept-online.net

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Plaats nu als eerste je reactie.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te kunnen laten.

Nog geen account?

Word nu abonnee van SquashLife MagazineSquashLife Magazine

SquashLife Magazine

SquashLife Magazine

SquashLife Magazine

In elke editie: (Inter)nationale topspelers, TMG-Jeugdtopper, de 11 stellingen met, achtergronden, columns en meer!