Nieuwe tip van Babette Hoogendoorn

Visualisatie

Visualisatie is een krachtig hulpmiddel in de wedstrijdsport en helpt je beter met spanning om te gaan. Het kan je ook helpen met meer zelfvertrouwen een wedstrijd te spelen. Bij visualisatie maak je een mentale voorstelling van hoe een wedstrijd zou kunnen verlopen. Belangrijk hierbij is dat je uitgaat van het positieve.

Visualisatie lukt het best in een ontspannen omgeving die iedere keer hetzelfde is. In een ontspannen houding gaan liggen en een paar keer in- en uit ademen kan goed werken.  Vervolgens stel je je voor dat je de wedstrijd gaat spelen, waarbij je probeert te denken aan hoe je je voelt op het moment dat je de baan op gaat. Je mag hierbij al je zintuigen betrekken. Stel je bijvoorbeeld voor hoe de baan er uit ziet, wat hoor je en wie zie je? Vervolgens kun je dit verder uitbouwen.

Als je merkt dat je zenuwachtig begint te worden, probeer dan goed in en uit te ademen en speel vervolgens een rally in je hoofd tegen je tegenstander die je winnend afsluit. Visualisatie vergt veel oefening en als je het regelmatig toepast kun je gevoelens ook makkelijker oproepen. Er zijn veel topsporters die dit gebruiken als mentale training.

cialis geweldige seks Kun je een zaadlozingviagra erectiepillen-bestellen.net check deze link hier nu zonder-recept-online.net

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Plaats nu als eerste je reactie.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te kunnen laten.

Nog geen account?

Word nu abonnee van SquashLife MagazineSquashLife Magazine

SquashLife Magazine

SquashLife Magazine

SquashLife Magazine

In elke editie: (Inter)nationale topspelers, TMG-Jeugdtopper, de 11 stellingen met, achtergronden, columns en meer!