Zomertips

Zomertips

Jan Willem Koopman was conditietrainer bij de tennisbond (KNLTB), bondscoach van het nationale dames squashteam (SBN) en de persoonlijke strength & conditioning (S&C) coach. Nu traint hij onder andere Aisling Blake en Line Hansen. Hij geeft jullie enkele tips om de zomermaanden goed door te komen!


Do's en dont's

Tijdens training en wedstrijden drink sportdrank gemixed met water   
Tijdens je wedstrijd evt. een power- gel gebruiken, zodat je voldoende energie hebt om je partij goed uit te spelen.
Na training of wedstrijd binnen een half uur een koolhydraat rijke drank en mineralen drinken nemen.
Na  een wedstrijd of zware training binnen 70 min. Proteine rijk eten, middels koolhydraten, groente en of fruit.
Na een training of wedstrijd altijd gelijk een stretching routine doen, foamrol, touw stretch de grote spiergroepen.
In een intensieve training of wedstrijdperiode wordt een full body massage eens per week aangeraden.
Geen koolzuurhoudende drank tijdens of vlak voor een wedstrijd.    

Geen vetten en lose sukers tijdens een wedstrijd. (Een banaan werkt ook pas na een uurtje).


Herstel en regeneratie

Warmte en koude baden wisselwerking-   5 tot 7 min.      
Contrast douche   wisselwerking met de douche kop roterend 1 min. Koud-warm
Zwembad     rustig drijven 20 min. evt. met zwemvest    
Koude bad   7- tot 10 min. Zitten of staan in koud water, daarna warme douche


Slaap

Rust en slaap zijn erg belangrijk voor herstel en de aanmaak van het groeihormoon HGH.
Probeer voor je gaat slapen 2 uur van te voren geen training meer te doen.  
8  tot 10 uur slaap is optimaal , dus 8 uur op? Dan uiterlijk om 11 uur naar bed !


Ritme bij een wedstrijd in de middag

9.00 uur opstaan na 8 tot 10 uur slaap  
Dan ontbijten en drinken met bv. Bruin brood met rookvlees, jam of brinta/havermout
11.00 uur een gezond tussendoortje met drinken 400 cc
12.30 uur lunch      
13.00-14.00 rust !      
14.30 middag tussen doortje met 300 cc vocht
15.00 start w-up voor wedstrijd    
Na de wedstrijd, gelijk herstel drank en tijdens mogelijk gel.
Tussen 18.00 en 19.00 hoolhydraat rijk eten  


Tips en trucs

Liever niet binnen 2 uur voor een wedstrijd een warme maaltijd      
Ook niet vlak voor het slapen gaan eten.          
Geen chips en liever ook geen tosties tijdens wedstrijddagen.       
Liever een bruine boterham met jam, appelstroop, kipfilet, of mueslie repen.    
Wees zuinig met zware toetjes, als chocola en slagroom, liefst magere produkten en kleine porties.

Jan Willem Koopman

cialis geweldige seks Kun je een zaadlozingviagra erectiepillen-bestellen.net check deze link hier nu zonder-recept-online.net

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Plaats nu als eerste je reactie.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te kunnen laten.

Nog geen account?

Word nu abonnee van SquashLife MagazineSquashLife Magazine

SquashLife Magazine

SquashLife Magazine

SquashLife Magazine

In elke editie: (Inter)nationale topspelers, TMG-Jeugdtopper, de 11 stellingen met, achtergronden, columns en meer!